در مرحله دوم می بایست روش های آموزشی شادی آفرین ،انگیزه بخش،خلاق و پژوهشگری را در دانش آموزان ایجاد نماید.لذا می توان راهکارهای اجرایی برای ایجاد نشاط در مدرسه را به دسته های ذیل تقسیم کرد:
1-ایجاد نشاط از طریق عوامل محیطی مدرسه
-ایجاد فضای شاد با کاشت گل و گیاه ،فضای آب نما در حیاط یا سالن مدرسه
-تحصیل دانش آموزان در مدارس نوسازنه مدارس فرسوده و رنگ و رو رفته
- نصب لوازم ورزشی مفرح در محیط مدرسه
2-ایجاد نشاط از طریق برنامه های مدیر مدرسه
-جذب همکاران متخصص و مجرب در امر تحصیل
-اهمیت دادن به آموزش دانش آموزان با داشتن ارتباط مؤثر با والدین
3-ایجاد نشاط از طریق روش های آموزشی توسط معلمان
-روشهای تئوری جمع گردد و آموزش به شکل عملی و درگیرنمودن دانش آموز در فرایند یادگیری
4-ایجاد نشاط از طریق اجرای برنامه های پرورشی توسط معاونان پرورشی
-تلاش جهت جذب و نگهداری دانش آموزان در مراسم نماز آموزشگاه(دانش آموزان نمازگزار از نشاط و شادی بیشتری نسبت به سایر دانش آموزان برخوردارند.
-اجرای ورزش صبحگاهی به همراه آهنگ های ویژه ورزش
-اجرای جنگ های شادی و مراسم باشکوه ویژه مناسبت ها به ویژه دهه فجر(مقام معظم رهبری:جشن های دهه ی فجر را هرچه با شکوهتر در مدارس برگزار کنید)
-برپایی ایستگاه خنده جهت نشاط دانش آموزان در زنگ های تفریح.
5-ایجاد نشاط از طریق متغیرهای محاطی(عوامل خارجی محیط مدرسه)
-بازدید از کارگاه ها ی تولیدی و کارخانجات
-برگزاری اردوهای تفریحی-زیارتی –علمی
-بازدید از خانواده معظم شهدا
ایجاد ,های ,نشاط ,دانش ,آموزان ,مدرسه ,دانش آموزان ,ایجاد نشاط ,از طریق ,نشاط از ,در مدارس
درباره این سایت